amb SOCIETAT DOCTOR ALONSO – TOMÀS ARAGAY.

CAL GRAS – AVINYÓ (del 29 setembre tarda al 2 octubre al matí)
NAU IVANOW – BARCELONA (3 octubre)

Mirarem l’espai per descobrir el que cal explicar.
Observarem en silenci els signes que cal desvetllar.
Posarem el cos, la veu i la paraula al servei d’allò que cal dir.
Ho farem relaxadament, com qui fa una migdiada sota un arbre.
Evitarem allò barroc, els discursos a priori i l’autoria.
Fugirem de la semiòtica per entrar en la poètica.

Què és Sociedad Doctor Alonso?

La societat Doctor Alonso, dirigida per Tomas Aragay (director de teatre i dramaturg) i Sofia Asencio (ballarina i coreògrafa), ha construït un llenguatge que troba una de les seves claus fonamentals en el concepte del desplaçament. De situar quelcom fora del seu lloc, àmbit o espai propi per indagar com aquest desplaçament modifica el llenguatge tant pel que fa a la seva gramàtica constitutiva com pel que fa a la lectura que un observador en pot fer. Desplaçar per desvetllar quelcom.

Aquesta maniobra de desplaçament s’ha revelat com un eina eficaç per generar espais de discurs poètic que posi en qüestió l’estatus quo de la nostre comprensió de la realitat.

Tomàs Aragay i Sastre. Barcelona, 1968. Dramaturg, guionista i director.

Després d’estudiar direcció escènica i dramatúrgia a l’Institut del Teatre de Barcelona, fundà amb Roger Bernat el col·lectiu General Elèctrica (1996-2000), en el qual col·laborà també com a actor. El 2001 fundà la Societat Doctor Alonso amb la coreògrafa Sofía Asencio, amb qui també és codirector artístic del festival MAPA (Maig, Art, Paisatge, Acció) a l’Alt Empordà. Com a coreògraf combina moviment, paraula i música en peces com Cruza cuando el hombrecito esté en verde (1997), By Natural Piety (1998), Night (1998), John Kovach, State of Emergency (1999, guardonat amb el Prix d’Auteur dels Rencontres Chorégraphiques Internationales de Seine-Saint-Denis), Rendez-vous (1999), La bocale (2000), Paradise (2000), Shopping Bread (2002), Sobre la bellesa (2002), Santa Sofia, el solo d’una ignorant (2003), Sobre la mort (2004), El traspiés de Luisa (2005), Volumen 2 (2006) i Retratos (2007), entre altres títols. Paral·lelament, ha desenvolupat una tasca de guionista cinematogràfic de la mà del realitzador Cesc Gay, i és coautor dels guions de Krámpack (2000), En la ciudad (2003) i Ficció (2006). Ha estat nominat dues vegades als premis Goya.