creació com a diàleg amb l’entorn

amb DAVID CLIMENT – LOS CORDEROS

Konvent.0 – CAL ROSAL – BERGA (del 26 al 29 setembre)
Nau Ivanow – BARCELONA (30 setembre)

El acte creatiu com a diàleg amb el que ens envolta. Re-connectar amb el nostres impulsos, amb el nostre instint, per posar-los en diàleg amb el col·lectiu. Però com formar part d’un col·lectiu sense perdre la nostra essència, la nostra identitat? Despertant la curiositat per l’altre, deixant que les diferències no siguin un impediment per la comunicació sinó una possibilitat d’aprenentatge. Una possibilitat de mirar el món amb altres ulls.

Per tant, ens centrarem en la creació d’un codi creatiu que ajudi a la interrelació de les particularitats i diferències, una espècie de vocabulari compartit per al grup, però que ens permeti gaudir de les individualitats i assaborir la potent energia del col·lectiu.

  • Entrenament físic i vocal.
  • Treball amb pautes físiques per entrenar l’escolta (individual, en parella i en grup)
  • L’espai com a imput creatiu.
  • Creació de text i context a partir de l’acció.

Qui és David Clemente?

Loscorderos.sc es crea el 2003 per David Climent i Pablo Molinero. Coincideixen per primera vegada a l’Aula de Teatre de la Universitat Jaume I de Castelló. Passen per Visitants Companyia de Teatre, La Danaus, El Teatre de l’Home Dibuixat, Pikor Teatro, La Fura dels Baus, Corp Rompu, Sol Picó Compañía de Danza, La Viuda i Moreno Ensemble. Es formen a Encuentros en el Norte, dirigits per Etelvino Vázquez, taller amb Nadine Thouin y Jerry Smell (Carbono 14), Workshop amb Nigel Charnock (DV8), Workshops amb Moreno Bernardi, Odin Week (seminari de l’Odin Teatret), Yoshi Oida (col·laborador habitual de Peter Brook), Isabel Úbeda (Odin Teatret), a l’ Animal a l’Esquena, Blanca del Barrio (asistent personal de Marcel Marceau), Andrés Corchero, Jordi Cortés, Janusz Subicz (Pina Baush), entre altres.

L’any 2003 a Barcelona, decideixen portar el seu trainning a la creació i funden LosCorderos.sc. El primer espectacle de la cia. és Crónica de José Agarrotado. El segueixen El hombre visible, Tocamos a dos balas por cabeza, A la intemperie, El mal menor, etc…

El llenguatge escènic de loscorderos.sc (Teatro Bastardo, tal i com ells ho anomenen) no està basat en la paraula, sinó en la interrelació entre text i fisicalitat, amb la finalitat de trobar noves vies de narració amb les quals arribar a mons extra quotidians, allunyats del simple retrat de la realitat. Els seus treballs han rebut els següents premis: Premi Aplaudiment Sebastià Gasch el 2006, Premi al millor muntatge teatral del Premi Unnim de Teatre el 2011, Premi al millor espectacle del III CENIT [Certamen Nuevos Investigadores Teatrales] el 2011 y el 2013 el Premi FAD Sebastià Gasch.

Trobaràs més informació sobre els preus i requisits aquí
Pots inscriure’t en aquest enllaç